هوشمندی بازاريابی :(Marketing Intelligence)
هوشمندی بازاريابی (Marketing Intelligence) جمع آوری و تحليل منظم اطلاعاتی است كه در مورد رقبا و توسعه بازار در دسترس می باشد. هدف هوشمندی بازاريابی، بهبود تصميمات استراتژيك بازاریابی، ارزيابی و پيگيری فعاليت های رقبا و شناسایی فرصتها و تهديدها می باشد
وندورلیست در خرید صنعتی چیست ؟
برای خرید های سازمانی در بیشتر شرکت های صنعتی و پروژه های بزرگ که حجم خرید ها زیاد است کارفرما لیستی از تامین کنندگان تهیه می کند که از لحاظ برخی معیارها صلاحیت دارند و مراحل تاییدیه آن سازمان را گذرانده اند و به اصطلاح به این لیست وندورلیست یا AVL (Approved Vendor List) می گویند.
12 افسانه بی اعتبار در مورد شرکت های آرمانی :
جیمز کالینز , و جری پوراس در یک تحقیق 6 ساله توانسته اند تصورات غلطی که در مورد شرکت های آرمانی وجود دارد را در کتاب ساختن برای ماندن توصیف کنند , آنها بیان می کنند دوازده افسانه (تصور غلط ) در مورد این شرکت ها وجود دارد ( شرکت های که عمر طولانی دارند و مراحل رشد و ترقی را در سالیان متمادی حفظ کرده اند مانند شرکت های بوئینگ , جنرال الکتریک , ,سونی , پرکتر اند گمبل , hp , فورد , وال مارت ، والت دیسنی و … ) که به آنها می پردازیم :
طرز برخورد با مشتریان اگر شما چنین مشتری داشتید با او چگونه رفتار می کردید؟؟؟
لطفا داستان واقعی زیر را تا آخر بخوانید و به این سوال پاسخ دهید که:
اگر شما چنین مشتری داشتید با او چگونه رفتار می کردید؟؟؟
آقای ژولیان (موسس کارخانه نخ دتمر) تعریف کرده بود که مشتری داشتم که 15 دلار بما مقروض بود و منکر آن می شد ولی ما یقین داشتیم که او اشتباه کرده است چند بار صورت حساب براش ارسال کردیم و روزی هنگام صبح مشتری سوار ترن شده بود و به دفتر ما در شیکاگو آمد و اخطار داد که نه فقط این وجه را نمی پردازد بلکه حتی اندکی هم از ما خرید نخواهد کرد. من بدقت سخنان او را گوش کردم و می خواستم کلام اورا قطع نمایم ولی باز خود را نگه داشتم زیرا می دانستم که این روش شیوه خوبی نیست پس مهلت دادم تا خود را خالی کند و هنگامیکه آرام شد و حال مساعدتری پیدا کرد با نرمش و آرامی خاصی گفتم
بازاریابی صنعتی چیست ؟ :
بازاریابی صنعتی فرآیندی است که بر اساس هر کسب و کار شکل می گیرد و برنامه ریزی برای برآورده کردن نیاز های هر گروه از مشتریان کلیدی با استفاده از اصول بازاریابی مانند بخشبندی ، ترویج ، قیمت گذاری ، محصول و … است و در نهایت پکیج مناسب تری نسبت به رقبا از خدمات و محصولات به مشتریان ارائه می دهد و منجر به سود آوری برای شرکت خواهد شد
ویژگی های خدمات صنعتی
تفکیک کالا و خدمت در بازاریابی کاری بسیار دشوار است زیرا خدماتی هستند که از برخی جهات شباهت هایی به کالاها دارند و بعضی از کالاها نیز شباهت هایی به برخی خدمات دارند. اگر چه در بازاریابی مصرفی تفاوت بین بازاریابی کالا و خدمات مشخص شده است در برخی مواقع به اشتباه در بازاریابی مصرفی خدمات را در طبقه کالاهای مصرفی قرار داده اند یا برعکس، مانند مک دونالد که یک کسب و کار خدماتی است و یک کالا را مانند یک خدمت ارائه می دهد
فروش شخصی چیست ؟
شرکت ها و سازمان ها برای بقا و رشد خود وابسته به فروش در بازارهای به شدت رقابتی هستند. قدیمی ترین و اصلی ترین روش بازاریابی مستقیم، فروش به کمک نیروهای فروش یا همان فروش شخصی است.
تعریف فروش شخصی :
فروش شخصی یا (Personal Selling) ، فروش توسط نیروهای فروش است و یک جریان دوطرفه از ارتباطات بین یک مشتری احتمالی یا واقعی و نیروهای فروش را در بر می گیرد.( Peter and Donnelly, 2001 )