فروش و بازاریابی محصولات صنعتی
  • زمینه فعالیت مشتری

    اتوماسیون و ابزار دقیق

  • معرفی کلی شرکت:

    این شرکت از سال 1379 فعالیت خود در زمینه واردات و توزیع محصولات اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق شرکت های یاسکاوا، امرن و … را آغاز کرده بود و علاوه بر تامین این محصولات در برخی از پروژه های اتوماسیون، مانیتورینگ و رباتیک فعالیت اجرایی انجام می داد.

    این شرکت در کنار فعالیت وارداتی خود به دلیل نیاز خود اقدام به طراحی و تولید محصول مقاومت ترمز (Break Resistor) کرده بود که به عنوان یک محصول مکمل در کنار درایوهای صنعتی استفاده می شود و وظیفه اتلاف انرژی مازاد در هنگام تتوقف درایو را برعهده دارد. این محصول از آسیب به درایو جلوگیری کرده و به نسبت قیمت درایو، قیمت بسیار پایین تری دارد.

  • مساله پیش روی این شرکت در زمینه بازاریابی و فروش

    این شرکت در ابتدا به منظور توسعه بازار خود در زمینه محصول مقاومت ترمز به سراغ مجموعه دوتاک آمد. مساله اصلی که در فروش این محصول داشتند عدم شناخت کافی از بازار هدف مناسب این محصول بود و دیگری عدم اعتماد مشتریان به این محصول جدید در مقایسه با محصولات مشهور و با سابقه در بازار که باعث شده بود تا فروش شرکت کاهش یابد.

    لازم به ذکر است که شرکت برای تقویت فروش خود از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مانند وبسایت، شبکه های اجتماعی و … استفاده کرده بود اما نتیجه لازم را نگرفته بود و به همین دلیل به سراغ مجموعه دوتاک آمد.

  • پروژه تعریف شده در زمینه بازاریابی

    با توجه به تنوع بسیار بالای برندها در حوزه محصولات اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق و همچنین وجود رقبای قدرتمندی مانند ABB ، زیمنس و … اعتماد به محصول جدید و ناشناخته این شرکت با مخالفت های اعضای واحد تصمیم گیری خرید در شرکت های مشتری مواجه می شد. بنابراین  پس از انجام بخشبندی بازار مناسب و تعیین بازارهای هدف اولیه، با استفاده از نیروهای فروش دوتاک مشتریان بازار هدف شناسایی و پیگیری شدند. به دلیل اینکه متقاعدسازی مشتریان در این مرحله نیازمند مذاکرات گسترده و جلسات متعدد بود استفاده از نیروهای فروش بهترین راه برای معرفی محصول به بازار هدف بود. در این بین وندورلیست های زیادی نیاز بود که توسط نیروهای دوتاک پیگیری و اخذ شد و محصول مقاومت ترمز شرکت در لیست سازندگان مورد تایید کارخانجات فولاد، سیمان و … قرار گرفت.

  • نتایج پروژه

    در طول مدت همکاری با این شرکت در زمینه محصول مقاومت ترمز، بازارهای هدف اصلی شرکت شناسایی شد و جایگاه برند شرکت در ذهن مشتریان بازار هدف ایجاد و ارتقا داده شد. نگرش سازمان از تمرکز بر روی بازارهای هدف غیر سودده مانند شرکت های آسانسوری بر تمرکز بر روی بازارهای هدف سودده تغییر داده شد. در طول این پروژه نواقص محصول و برتری های محصولات رقبا شناسایی و رفع شد. نیازهای بازار در زمینه مقاومت ترمز مشخص گردید و برنامه شرکت برای توسعه محصولاتش در این حوزه مانند مقاومت های متغیر و … تعیین گردید و در نهایت حجم فروش شرکت در این حوزه افزایش یافت به شکلی که مدیریت شرکت که در ابتدا باور کامل به روش های فروش و بازاریابی دوتاک نداشتند درخواست عقد قرارداد برای بازاریابی و فروش سایر محصولات شرکت همچون درایوها، کنترلرها، ربات ها و … کردند.