زمینه فعالیت مشتری
این شرکت در زمینه تولید اتصالات جوشی فولادی ساختمانی (اتصالات گازی ) ، فروش اتصالات پلی اتیلن آب و پلیکا فاضلاب ، وهمچنین در زمینه خدمات گازرسانی به ساختمان ها فعالیت می کرد.
مساله پیش روی این شرکت در زمینه بازاریابی و فروش
آموزش و تربیت نیروی فروش ، ایجاد سیستم بازاریابی و فروش ، فروش به پروژه ها ، ایجاد کانال توزیع برای فروش محصولات از طریق واسطه ها بود.
نتایج پروژه
- خدمات آموزش و تربیت نیروی فروش به مدت 520 ساعت : در این زمینه به یک نیروی فروش آموزشهای لازم برای فروش محصولات و خدمات شرکت به مدت 520 ساعت داده شد .این آموزش های در دو قسمت به شکل نظری و به شکل کارگاهی و به صورت اختصاصی برای فروش به پروژه ها و شرکت های ساختمانی انجام شد. به طوری که این نیروی فروش قادر شد در حین آموزش، به شرکت های مختلف ساختمانی فروش داشته باشد و حتی یک آپارتمان را در قبال خدمات گازرسانی و فروش برخی اقلام اتصالات جوشی فولادی برای شرکت تهاتر کند.
- ایجاد سیستم بازاریابی و فروش : باید سیستمی برای این شرکت تعریف می شد که به فرد برای بازاریابی و فروش محصولات متکی نباشد و این کار طی فرآیندی پیاده سازی شد.
- بخشبندی بازار: بر اساس پلن گروه بازاریابی و فروش دوتاک این فعالیت انجام شد. که بخش های به شرح زیر تعیین شد.
ردیف
کد
شرح
1
4322
تاسیسات لوله کشی، گرمایشی و تهویه هوا
2
3011
تولید کشتی و سازه های شناور
3
3530
تامین بخار و تهویه هوا
4
3600
جمع آوری، تصفیه و تامین آب
5
4220
ساخت پروژه های تاسیسات شهری
6
4663
عمده فروش تجهیزات و ملزومات لوله کشی و گرمایشی سرمایشی ساختمان
7
1920
تولید فرآورده های پالایش شده نفت
8
2011
تولید مواد شیمیایی و فرآورده های شیمیایی
9
2012
تولید کود شیمیایی و ترکیبات نیتروژن
10
2013
تولید لاستیک و پلاستیک مصنوعی در شکل نخستین آن
11
4100
ساخت بنا و اجرای پروژه های ساختمانی
12
2410
تولید آهن و فولاد پایه
13
2420
تولید فلزات پایه گرانبها و سایر فلزات غیر آهنی
14
2511
تولید پله و نرده های فلزی
15
2512
تولید دیگ بخار
16
2819
تولید ماشین آلات بسته بندی
17
3520
تولید گاز، توزیع سوخت گازی از طریق شاه لوله(پالایشگاه گازی)
18
4290
ساخت سایر پروژه های مهندس عمران
19
4752
خرده فروشی فروشگاه های تخصصی اتصالات
- تست بازار هدف : در این زمینه بر اساس مدل مشخص بازارهای هدف تعیین شد و در عمل توسط نیروهای فروش و بازاریابی دوتاک تست شد به این معنا که محصولات و خدمات شرکت در بازارهای هدف بر اساس مدل علمی و عملیاتی برای فروش تست شد و مشخص شد در واقعیت آیا بازار هدف شرکت مناسب است و در این مرحله تعداد بازارهدف حذف و تعدادی اضافه شدند.
- ایجاد ابزارهای تبلیغاتی موثر برای فروش و بازاریابی محصولات و خدمات شرکت : این شرکت کاتالوگ مناسب ، سربرگ مناسب ، اعلام همکاری ، و ابزارهای تبلیغاتی مناسب نداشت که در این زمینه این ابزارها فراهم شد.
- پیاده سازی سیستم CRM : در این زمینه شرکت برای ارتباط با مشتریان و ایجاد دیتا بیس مناسب دچار مشکل بود که از طریق پیاده سازی و آموزش نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان اینکار انجام شد. و همه این مراحل توسط گروه دوتاک پیاده سازی شد.
- ایجاد کانال توزیع :محصولات این شرکت شامل زانو، سه راهی ، کپ ، تبدیل و …. باید به برخی از خرده فروشان و عمده فروش که در بازاریابی بنام واسطه شناخته می شود داده می شد که بایستی کانال توزیع طراحی و پیاده سازی می شد تا بتواند تولیدات انبوه خود را در این زمینه به مشتریان بفروشد زیرا شرکت منابع محدود برای توسعه بازار خود داشت و واسطه ها دسترسی ارتباط با مشتریان را ساده تر بدست می دادند.
گروه دوتاک یک شرکت پر تلاش و پیگیر در امر فروش و بازاریابی هستند و ما در مدت همکاری با این مجموعه بسیار رضایت داشتیم و به نتایج مد نظر خود در زمینه فروش و بازاریابی دست پیدا کردیم.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.