زمینه فعالیت مشتری
واردات و تامین انواع بلبرینگ، یاتاقان، کاسه نمد، کوپلینگ و …
معرفی کلی شرکت:
این مجموعه در حدود 15 سال به صورت فروشگاهی در بازار محصولات بیرینگ، یاتاقان، … فعال بود و به صورت حقیقی و غیر رسمی در بازار محصولات خود را به فروش می رساند. تخصص اصلی مدیران این مجموعه در واردات و تامین برندهای مطرح اروپایی و امریکایی همچون SKF ، FAG، TIMKEN و … بود و با استفاده از دفتری که در کشور آذربایجان و شهر باکو داشتند امکان واردات مصحولات خاص و منحصر به فرد را داشتند.
مساله پیش روی این شرکت در زمینه بازاریابی و فروش
هنگامی که مدیریت محترم این مجموعه به سراغ شرکت دوتاک آمد قصد داشت در وندور فهرست بلند وزارت نفت عضو شود و بتواند فروش و درآمد شرکت خود را افزایش دهد. پس از بررسی های کارشناسان دوتاک مشخص گردید که این مجموعه حدود 6 ماه است که شرکت ثبت کرده و هیچ رزومه ای در زمینه همکاری با کارخانجات صنعتی به صورت مستقیم ندارد و بنابراین شرایط لازم برای عضویت در وندور نفت را ندارد. از طرفی به دلیل اینکه سالیان سال به صورت غیر رسمی و اصطلاحا بازاری کار کرده بود با پیش نیازهای همکاری با کارخانجات صنعتی بزرگ آشنا نبودند و نیروهای فروش و بازاریابی مجرب برای انجام اینکار را هم نداشتند. بنابراین مشخص گردید مساله اصلی این شرکت ایجاد تغییر از فعالیت فروشگاهی و حقیقی به سوی فعالیت شرکتی و حقوقی است و نیاز دارد تا بتواند با کارخانجات صنعتی بزرگ به صورت مستقیم همکاری کند و در نهایت بتواند درآمد خود را افزایش دهد.
پروژه تعریف شده در زمینه بازاریابی
با توجه به اینکه همکاری با کارخانجات و سازمان های بزرگ به صورت مستقیم نیازمند پیش نیازها و زیرساخت های فراوانی است و مجموعه دوتاک این مسیر را چندین و چند بار برای شرکت های مختلف طی کرده است، در مرحله اول اقدام به آماده سازی و ایجاد این پیش نیاز ها نمودیم که برخی از آنها در زیر ذکر شده است:
1-ابزارهای تبلیغاتی مانند کاتالوگ، سربرگ، نامه های اداری، فرم های استعلام و …
2-مشاوره در خصوص مسائل مالی مرتبط با فروش با فروش و احتیاجات شرکت در این زمینه
3-بخشبندی بازار شرکت با توجه به تخصص و تجربیات
4-تعیین بازارهای هدف اولیه شرکت و تست این بازارهای هدف
5-ایجاد رزومه کاری با استفاده از همکاری با کارخانجات کوچکتر در وهله اول
نتایج پروژه
در طول مدت همکاری یکساله با این شرکت که همچنان ادامه دارد تمامی زیرساخت های ذکر شده در قسمت قبلی ایجاد گردید و مدیریت شرکت و پرسنل آن شناخت کافی از نحوه همکاری با کارخانجات صنعتی به صورت مستقیم پیدا کردند. در حال حاضر این شرکت با چندین کارخانه فولاد، سیمان، معدنی و … همکاری می کند و مشتریان ثابت و خوبی در هر بازار هدف دارد. موضوع مهم در اثربخش بودن این پروژه و نتیجه گرفتن، صبر و همکاری مناسب مدیریت شرکت با مجموعه دوتاک و عمل به مشاوره های عملی دوتاک بود.
مجموعه دوتاک در کار خود بسیار جدی و پر تلاش هستند و در زمینه همکاری با کارخانجات صنعتی و افزایش فروش شرکت به ما کمک شایانی کردند.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.