مشاوره ایجاد کانال توزیع برای فروش محصولات

انواع کانال های توزیع صنعتی
  • معرفی خدمات

    یکی از روش های فروش، فروش از طریق کانال توزیع یا فروش از طریق واسطه ها است که در کشور ما این واسطه ها به نامهایی  مانند نمایندگی ، عاملیت فروش  یا شعبه فروش تولید کننده شناخته می شود که توضیح کامل آن در مقاله ای داده شده است ( از طریق این لینک می توانید مشاهده کنید. ) بسیاری از شرکت های صنعتی از این روش به منظور فروش محصولات خود استفاده می کنند و در این زمینه با مسائل و مشکلات متعددی مواجه هستند که منجر به کاهش شدید فروش آن ها شده است. برخی از این شرکت ها نیاز به اصلاح کانال های توزیع فعلی شان و برخی نیاز به ایجاد کانال های توزیع جدید دارند.

    به دلیل اینکه مبحث کانال توزیع بسیار گسترده و پیچیده است و این شرکت ها تخصص لازم در این زمینه را ندارند بنابراین این شرکت ها نیاز به افرادی دارند که دانش ، تخصص لازم و تجربه کافی برای ارائه راهکارهای عملی در این زمینه را داشته باشند.

    مجموعه دوتاک با سال ها تجربه در حوزه بازاریابی و فروش صنعتی و همچنین فعالیت در حوزه کانال های توزیع و ایجاد آن خدمات مشاوره کانال توزیع را به شرکت های صنعتی ارائه می دهد.


مراحل ارائه خدمات مشاوره کانال توزیع به شرح زیر می باشد:

 

  • مرحله دوم : بررسی اولیه اطلاعات ارسالی مشتری

  • مرحله سوم : بستن قرارداد مشاوره جهت کانال توزیع

  • مرحله چهارم : بررسی محصولات شرکت و خدمات پشتیبانی مرتبط با واسطه ها

  • مرحله پنجم: مطالعه کانال های توزیع موجود مشتری یا امکان ایجاد کانال های توزیع جدید برای مشتری

  • مرحله ششم : تحلیل و بررسی کانال های توزیع رقبا

  • مرحله هفتم : ارزیابی توانمندی شرکت برای ایجاد کانال توزیع در هر منطقه جغرافیایی

  • مرحله هشتم : بررسی سطوح مختلف کانال توزیع شرکت

  • مرحله نهم : ارائه پیشنهادات و راهکارهای عملی در راستای ایجاد کانال های جدید ( واسطه های جدید) و اصلاح کانال های توزیع موجود.

معمولا ایجاد کانال توزیع در بازارهای صنعتی مرتبط با شرکت هایی است که محصولات را به صورت انبوه تولید می کنند و سفارشی نیستند و محصولاتشان در دسته کالاهای سرمایه ای قرار نمی گیرد. محصولاتی مانند لوله ، ورق ، سیمان ، چوب، کاشی و سرامیک ، رنگ ، تجهیزات پنوماتیک ، تیرآهن ، میلگرد، سیم و … .

 

یکی از دلایل فروش این محصولات از طریق واسطه ها، این است که واسطه ها در مقایسه با کارخانجات تولیدی دسترسی بهتری به مصرف کنندگان نهایی محصولات دارند.  همچنین ممکن است برای تولید کنندگان فروش مستقیم، به دلایلی مانند هزینه ایجاد سیستم بازاریابی و فروش مستقیم  و … امکان پذیر نباشد بنابراین این شرکت ها از کانال توزیع یا واسطه ها برای فروش محصولات خود بهره می برند.

عناوینی مانند نمایندگی ، عاملیت فروش ، یا شعبه فروش تولید کننده شناخته می شود.

بله این امکان برای ما وجود دارد که مربوط به خدمات ایجاد کانال توزیع ما می شود که از طریق این لینک می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

بله زیرا بسیاری از شرکت نیاز دارند مشاوره تخصصی دریافت کنند تا بتوانند کانال های توزیع خود را اصلاح کنند یا در مناطق جغرافیایی که کانال توزیع ندارند آن را ایجاد کنند.

 

فرم درخواست مشاوره کانال توزیع

3 + 0 = ?