شرکت دوتاک فعالیت رسمی خود را بر اساس نیاز مشتریان B2B یا صنعتی از سال 1389 آغاز و پایه ریزی کرد. یکی از خدمات ویژه که به مشتریان در این حوزه ارائه می شود خدمات مشاوره بازاریابی و فروش صنعتی است. برای پاسخ به این نیاز مشتریان، ما تحقیقات گسترده ای انجام دادیم که مهمترین عوامل در پاسخ به این نیاز چه مواردی هستند و مشتریان این حوزه چه انتظارات و چه دلیلی برای استفاده از مشاوران بازاریابی و فروش در کسب و کار خود دارند. عوامل مختلفی وجود دارد که شرکت ها و کسب و کارهای صنعتی از مشاوران بازاریابی و فروش استفاده می کنند که مهمترین این عوامل براساس تحقیقات انجام شده در کتاب ( شرکت مورد اعتماد ) به شرح زیر است:
همانطور که در شکل بالا مشخص است دو دلیل عمده وجود دارد که مشتریان صنعتی از مشاوران بازاریابی و فروش در این حوزه استفاده می کنند که عمده ترین دلیل استفاده از مشاوران ( بیش از دو سوم شرکت ها ) این است که شرکت های صنعتی نیاز به دسترسی به مهارت های خاصی دارند که در شرکت خود این مهارت ها وجود ندارد و بایستی از تجربه و دانش مشاوران استفاده کنند. این تحقیق نشان می دهد بسیاری از شرکت ها و سازمان ها فاقد دانش و تخصص لازم برای فعالیت های بازاریابی و فروش در سازمان خود هستند و نیاز دارند برای رفع بسیاری از مسائل در این حوزه از مشاوران با تجربه استفاده کنند.
همچنین دلیل مهم دیگری که شرکت های صنعتی یا B2B از مشاوران بازارایابی و فروش صنعتی استفاده می کنند این است که نیاز دارند تا مشاوران به عنوان منبع تفکر ناب و جدید در کسب و کار خود بهره مند شوند زیرا مشاوران تجاربی دارند که به آنها اجازه می دهد به شکل مستقل و بدون تعصب به مسئله نگاه کنند و راهکارهای جدید و عملی در این زمینه ارائه دهند.
شرکت دوتاک فعالیت مشاوره خود را بر پایه این عوامل مهم پایه ریزی و مسیر پیشرفت و رشد خود را طی کرده است. به شکلی که بسیاری از مشتریان پس از همکاری با شرکت دوتاک از فعالیت ما راضی بوده اند و مشاوره های مجموعه دوتاک تاثیر بسزایی در سازمان آنها داشته است. همین امر باعث شده همکاری ما چندین سال ادامه داشته باشد و شرکت ما به عنوان شرکتی که مشاوره بازاریابی و فروش صنعتی را به خوبی انجام می دهد شهرت پیدا کرده است. خوشبختانه رضایت مشتریان منجر به معرفی گروه دوتاک توسط مشتریان به همکاران دیگر خود شده است.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.