فروش شخصی

شرکت ها و سازمان ها برای بقا و رشد خود وابسته به فروش در بازارهای به شدت رقابتی هستند. قدیمی ترین و اصلی ترین روش بازاریابی مستقیم، فروش به کمک نیروهای فروش یا همان فروش شخصی است.

تعریف فروش شخصی :

فروش شخصی یا (Personal Selling) ، فروش توسط نیروهای فروش است و یک جریان دوطرفه از ارتباطات بین یک مشتری احتمالی یا واقعی و نیروهای فروش را در بر می گیرد.( Peter and Donnelly, 2001 )

در بازارهای صنعتی به دو دلیل از نیروهای فروش صنعتی استفاده می شود:

  • شرکت ها نیازمند روابط بلندمدت و پایدار با خریداران هستند. (فروش رابطه ای به جای فروش مبادله ای)
  • فروش های صنعتی اغلب پیچیده و فنی بوده و نیازمند ارتباطات متعدد قسمت فروش با واحد تصمیم گیری خرید مشتری است و فروشندگان درگیر مذاکرات پیچیده خواهند شد.

با توجه به اهمیت ذکر شده، واحد فروش شرکت های صنعتی اغلب با مسائل و مشکلات متعددی مواجه می شود که منجر به کاهش عملکرد و بهره وری نیروهای فروش و در نتیجه کاهش فروش شرکت خواهد شد. در این شرایط نیاز به افراد کارشناس و متخصص در زمینه فروش شخصی حائز اهمیت است. و باید به کارشناسان و نیروهای فروش آموزش های حرفه ای داده شود تا بتوانند نقش درست خود را ایفا کنند. و در مقاله ای دیگری مهمترین ویژگی های شخصیتی این اشخاص توضیح داده شد و از طریق این لینک می توانید مشاهده کنید.

فروش شخصی مهمترین ابزار ترویج برای فروش محصولات و خدمات در حوزه صنعتی و یا B2B است. و در مقاله با نام ” مقایسه ابزارهای ترویج ” نقش این ابزار به وضوح و با مقایسه دیگر ابزارها توضیح داده شده است.

شرکت دوتاک یکی از شرکت های پیشرو در زمینه ارائه خدمات فروش شخصی است که این خدمات را در قالب صفر تا صد فروش می توانید مشاهده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *