چرا دوتاک
  • چرا دوتاک

    شرکت دوتاک با هدف ارائه خدمات فروش و بازاریابی صنعتی در سال 89 شروع به فعالیت کرد از آن سال تا به امروز دو عامل دانش و تجربه را در اولویت همه فعالیت های مان قرار داده ایم. در شروع فعالیت ما صرفا مشاوره های فروش و بازاریابی ارائه می دادیم واعتقادمان این بود که می توان ارکان اصلی بازاریابی یعنیSTP و 4P را با این روش اجرا و عیوب شرکت ها را برطرف  کرد. ولی بعد از مدتی متوجه شدیم کار به این سادگی نیست و این شرکت ها معمولا قسمت بازرگانی دارند و سالیان زیادی با این روش خو گرفته اند و در مقابل روش ها و فرآیند علمی مقاومت می کنند. همچنین فرایند فروش و بازاریابی برای نتیجه بخش بودن نیاز به زمان داشت و قسمت بازرگانی ما را به عنوان رقیب خود می دید که این موضوع کار را سخت تر می کرد، و از طرف دیگر افراد تصمیم گیرنده ای ( مانند مدیر عامل و هیئت مدیره ) که در حوزه ی صنعتی بسیار نتیجه گرا و کم صبر هستند تا جایی که ما هم باید مشاوره می دادیم و هم به صورت عملی آن فرآیند را پیاده سازی می کردیم و عیوب را برطرف می کردیم  که این موضوع باعث شد که در بسیاری از شرکت های صنعتی بازاری پایدار و مطمئن برای آنها ایجاد کردیم و به شرکتی عملگرا و دانش محور در حوزه B2B تبدیل شدیم. با تجربه ای که ما در این بازار بدست آوردیم مشخص شد مشاوره صرف نمی تواند کار ساز باشد زیرا  B2B حوزه ای است که نیازمند یک بازوی اجرایی برای فعالیت بازاریابی و فروش است حال این مطلب را با یک مثال ساده باز می کنیم. مشاوره صرف مانند پزشکی است که دارو تجویز می کنند و خود بیمار دارو را مصرف می کند و بهبودی خود را بدست می آورد. ولی در حوزه ی صنعتی با دارو صرف نمی توان بیمار را درمان کرد و در بیشتر مواقع باید شما جراحی حاذق باشید و به شکل عملی آن عارضه را جراحی و برطرف سازید و سپس با دارو بیمار را بهبود بخشید. این حوزه نیاز به اقدام عملی در جهت بازاریابی و فروش دارد با تماس کوتاهی به شرکت های بازاریابی و فروش خواهید فهمید که بسیاری از آنها صرفا مشاوره انجام می دهند و کار عملی در زمینه های بازاریابی و فروش برای شرکت های B2B انجام نمی دهند.

    مزیتهای خدمات گروه بازاریابی و فروش دوتاک برای شرکت های صنعتی یا B2B عبارتند از :

  • مزیت اول : انجام فعالیت فروش و بازاریابی به صورت کاملا تخصصی و متمرکز

    بر اساس تجربه ما بسیاری از شرکت های صنعتی بیشتر درگیر مسائل تولیدی و فنی هستند و زمان و انرژی لازم برای فعالیت های فروش و بازاریابی را قرار نمی دهند. همچنین هر کاری تخصص خود را می طلبد و شرکت ها تخصص کافی در زمینه فعالیت های فروش و بازاریابی صنعتی را ندارند. به همین دلیل گروه دوتاک که در این حوزه تخصص دارد می تواند به شرکت های صنعتی کمک کند و به صورت عملی فعالیت های فروش  و بازاریابی شان را پیگیری نماید.

  • مزیت دوم : شناخت مناسب از پروژه های صنعتی

    به دلیل اینکه گروه دوتاک در زمینه های مختلف مانند نفت ، گاز ، پتروشیمی ، فولاد ، سیمان و …. پروژه ها و مشتریان را پیگیری می نماید و با شرکت های صنعتی متنوعی در حال همکاری است، شناخت خوبی از پروژه های در حال اجرا و مشتریان سودآور در هر بازار هدف دارد و می تواند به شرکت های صنعتی در این زمینه کمک نماید.

  • مزیت سوم: شناخت فرآیند خرید مشتریان صنعتی

    گروه دوتاک با فرآیند خرید مشتریان صنعتی آشنایی لازم و کافی را دارد.

  • مزیت چهارم: درک صحیح نیاز مشتریان صنعتی

    در بازاریابی و فروش صنعتی درک نیاز صحیح مشتریان یک امر ضروری برای به انجام رسیدن فروش می باشد گروه دوتاک با توجه به سرو کار داشتن با شرکت های صنعتی مختلف در پروژه های متنوع به نحو بهتری می تواند نیاز مشتریان را شناسایی کرده و محصولات و خدمات شما را بفروش برساند.

  • مزیت پنجم: کاهش هزینه ها و سرمایه گذاری موثر

    شرکت های صنعتی اگر بخواهند فروشنده صنعتی داشته باشند، دو راه پیش رویشان است، یکی اینکه نیروهای تازه کار استخدام کنند که در اینصورت نیازمند افرادی جهت آموزش این نیروها و صرف زمان و هزینه می باشد و دیگری اینکه به سراغ نیروهای کارآزموده و با سابقه بالا در صنعت بروند که هزینه های بالایی دارند و حفظ این نیروها در شرکت بسیار سخت است و به همین دلیل ممکن است با بیرون رفتن این نیروها مشکلات اطلاعاتی در خصوص مشتریان پیش آید. گروه دوتاک با در اختیار داشتن نیروهای فروش آموزش دیده و با تجربه این مشکل را برای شرکت ها حل کرده است و شرکت های صنعتی فقط با شرکت دوتاک طرف هستند و دغدغه ای بابت استخدام نیروهای فروش، آموزش و حقوق و مزایای آنها ندارند.

  • مزیت ششم: نگاه از بیرون به درون مجموعه شما

    ما از بیرون به درون شرکت شما نگاه می کنیم و به شکل کامل می توانیم عیوب و نواقص بازاریابی و فروش شما را شناسایی کنیم و راهکارهای عملی برای رفع این مشکلات را برای شما اجرا کنیم تا فروش شما افزایش یابد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *