چرا دوتاک ؟

شرکت دوتاک با هدف ارائه خدمات فروش و بازاریابی صنعتی در سال 89 شروع به فعالیت کرد از آن سال تا به امروز دو عامل دانش و تجربه را در اولویت همه فعالیت های مان قرار داده ایم. در شروع فعالیت ما صرفا مشاوره های فروش و بازاریابی ارائه می دادیم واعتقادمان این بود که می توان ارکان اصلی بازاریابی یعنیSTP و 4P را با این روش اجرا و عیوب شرکت ها را برطرف  کرد. ولی بعد از مدتی متوجه شدیم کار به این سادگی نیست و این شرکت ها معمولا قسمت بازرگانی دارند و سالیان زیادی با این روش خو گرفته اند و در مقابل روش ها و فرآیند علمی مقاومت می کنند. همچنین فرایند فروش و بازاریابی برای نتیجه بخش بودن نیاز به زمان داشت و قسمت بازرگانی ما را به عنوان رقیب خود می دید که این موضوع کار را سخت تر می کرد، و از طرف دیگر افراد تصمیم گیرنده ای ( مانند مدیر عامل و هیئت مدیره ) که در حوزه ی صنعتی بسیار نتیجه گرا و کم صبر هستند تا جایی که ما هم باید مشاوره می دادیم و هم به صورت عملی آن فرآیند را پیاده سازی می کردیم و عیوب را برطرف می کردیم  که این موضوع باعث شد که در بسیاری از شرکت های صنعتی بازاری پایدار و مطمئن برای آنها ایجاد کردیم و به شرکتی عملگرا و دانش محور در حوزه B2B تبدیل شدیم. با تجربه ای که ما در این بازار بدست آوردیم مشخص شد مشاوره صرف نمی تواند کار ساز باشد زیرا  B2B حوزه ای است که نیازمند یک بازوی اجرایی برای فعالیت بازاریابی و فروش است حال این مطلب را با یک مثال ساده باز می کنیم. مشاوره صرف مانند پزشکی است که دارو تجویز می کنند و خود بیمار دارو را مصرف می کند و بهبودی خود را بدست می آورد. ولی در حوزه ی صنعتی با دارو صرف نمی توان بیمار را درمان کرد و در بیشتر مواقع باید شما جراحی حاذق باشید و به شکل عملی آن عارضه را جراحی و برطرف سازید و سپس با دارو بیمار را بهبود بخشید. این حوزه نیاز به اقدام عملی در جهت بازاریابی و فروش دارد با تماس کوتاهی به شرکت های بازاریابی و فروش خواهید فهمید که بسیاری از آنها صرفا مشاوره انجام می دهند و کار عملی در زمینه های بازاریابی و فروش برای شرکت های B2B انجام نمی دهند.  

منافع گروه بازاریابی و فروش دوتاک برای شرکت های  صنعتی یا B2B

- گروه دوتاک فعالیت فروش و بازاریابی را به صورت متمرکز و تخصصی برای شرکت شما انجام می دهد زیرا ممکن است شما بیشتر درگیر فعالیت های تولیدی و فنی باشید و نتوانید در زمینه بازاریابی و فروش زمان و انرژی لازم را صرف کنید.

- گروه دوتاک بدلیل فعالیت در زمینه های مختلف مانند : نفت ، گاز ، پتروشیمی ، فولاد ، سیمان و .... شناخت مناسب از پروژه ها و درخواست های موجود دارد.

- گروه دوتاک با فرآیند خرید مشتریان صنعتی آشنایی لازم و کافی را دارد.

- در بازاریابی و فروش صنعتی درک نیاز صحیح مشتریان یک امر ضروری برای به انجام رسیدن فروش می باشد گروه دوتاک با توجه به سرو کار داشتن با شرکت های صنعتی مختلف در پروژه های متنوع به نحو بهتری می تواند نیاز مشتریان را شناسایی کرده و محصولات و خدمات شما را بفروش برساند.

- شرکت صنعتی باید نیروهای تازه کار استخدام کند که نیازمند افرادی جهت آموزش این نیروها و صرف زمان و هزینه است یا اینکه باید به سراغ نیروهای کارآزموده و با سابقه بالا در صنعت بروند که هزینه های بالایی دارند و حفظ این نیروها در شرکت بسیار سخت است و به همین دلیل ممکن است با بیرون رفتن این نیروها مشکلات اطلاعاتی در خصوص مشتریان پیش آید.

- گروه دوتاک به صورت مجزا و با امکانات بازاریابی و فروش خود این کار را انجام می دهد.

- ما از بیرون به درون شرکت شما نگاه می کنیم و به شکل کامل می توانیم عیوب بازاریابی و فروش شما را شناسایی کنیم .

 

 

 

فارسی

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.