بسیاری از مردم مشاوره را به عنوان یک حرفه دوم یا یک راه ساده برای بدست آوردن پول در زندگی می بینند زمانی که هیچ کار مورد نظر یا محتملی را نمی یابند. بسیاری از افراد که مشاوره های فروش و بازاریابی ارائه می دهند نه علم و نه تجربه کافی در این زمینه دارند و ممکن است به عنوان شغل دوم خود مشاوره را ببینند. چه چیزی مشاوره را از سایر کسب و کارهای خود اشتغالی متمایز می کند؟ بیل مونی که یک مربی شناخته شده برای مشاوران است یک تعریف از مشاوره در مورد اینکه مشاوران چه کاری انجام می دهند ارائه کرده است او می گوید مشاوران به افراد در سازمانها برای حل مسائل کمک می کنند و در نتیجه ارزش ایجاد می کنند. این ارزش ممکن است افزایش حاشیه سود ، کاهش هزینه ها ، بهبود یک فرآیند مانند ارتباط با مشتریان ، فروش و بازاریابی محصولات ، یا ایجاد یک محصول یا خدمت جدید باشد. به اعتقاد بیل مونی یک مشاور باید یک زمینه علمی و تجربی در حوزه کاری خود داشته باشد. تا بتواند ارزش برای شرکت ایجاد کند نه از سر بیکاری به این شغل رو آورده باشد.
شرکت دوتاک فعالیت خود در زمینه مشاوره بازاریابی و فروش صنعتی را از سال 1389 آغاز کرده است و در این حوزه ما بینش و دید مناسبی از نظر علمی و تجربی داریم که رزومه ما بازگو کننده آن است. ما امکان مشاوره در حوزه هایی به شرح زیر را داریم :
- مشاوره ایجاد تیم فروش و بازاریابی
- مشاوره عضویت در وندورلیست ها
- مشاوره بازاریابی محصولات و خدمات صنعتی
- مشاوره فروش در بازارهای هدف جدید
- مشاوره فروش به کارخانجات و سازمانهای دولتی بزرگ و متوسط
- مشاوره فروش و بازاریابی محصولات و خدمات صنعتی جدید (ناشناخته)
- مشاوره جایگاه یابی محصولات و خدمات صنعتی در بازار هدف
- مشاوره برای ایجاد کانال توزیع برای فروش محصولات ( ایجاد نمایندگی فروش و نمایندگی انحصاری )
فرآیند ارائه خدمات در این زمینه به شکل زیر است :
مرحله اول: تماس با گروه دوتاک و ارسال اطلاعات مورد نیاز جهت بررسی های اولیه
مرحله دوم: بررسی و پرسیدن سوال در مورد مسئله و شناخت کامل آن
مرحله سوم: جلسه حضوری و تشریح شیوه فرآیند اجرای مشاوره برای مسئله
مرحله چهارم: بستن قرارداد
مرحله پنجم: ارائه مشاوره بر اساس مفاد قرارداد
مرحله ششم: ارائه نتایج و گزارش عملکرد