بازاریابی صنعتی به تالیف میلیند تی فدتار

بازاریابی صنعتی به تالیف میلیند تی فدتار

نام کتاب: بازاریابی صنعتی industrial marketing

نام نویسنده: میلیند تی. فدتار (Milind t. phadtare)

مترجمان: دکتر ناصر آزاد- حامد بختیاری- امیر بیگدلی

سال چاپ: اسفند ۱۳۹۴

انتشارات: مهربان

اقتصاد جهانی طی دهه‌های گذشته با رشدی نمایی متحول شده که گویی اشکال جدیدی از تمدن علمی روی کره خاکی نمایان شده است. ورود به عرصه ساخت و سازهای صنعتی همچون هواپیما‌ها، دستگاه‌های ارتباطی و رایانه‌ای، ماهواره‌ها، دستگاه‌های چاپ و… زنجیره ارزش را گسترده، پیچیده و نوآور ساخته است. ارزش افزوده ناشی از تولیدات صنعتی حتی طبقه‌بندی جهانی را نسبت به شرکت‌ها متحول کرده و الگوهای ویژه‌ای برای توسعه اقتصادی در قالب صنایع ایجاد کرده است. یک صنعت گروهی از شرکت‌ها است که کالاها یا طبقه‌ای از کالاها‌یی را عرضه می‌کنند که جانشین نزدیک یکدیگرند. سالانه ارقام قابل توجهی از تولیدات صنعتی در کشورها‌ی صنعتی ایجاد شده و آنها را به عنوان اقتصاد‌های توانمند معرفی می‌کند و فرصت‌های فراوانی را جهت رقابت و توانمندی فراهم می‌سازد. اکنون دیگر تولیدات صنعتی به نقطه‌ای خاص از دنیا تعلق ندارد و تقریباً در همه دنیا شرکت‌ها از طریق به‌کارگیری تکنیک‌های مهندسی، مزیت‌ها، منابع و در راس آن دانش و تلفیق آنها با هم صد‌ها کالا و برند صنعتی تولید می‌کنند که به ناچار در رقابت قرار گرفته و باید بازاریابی شوند.

بنابراین به‌نظر می‌رسد نقشه صنعتی همواره در حال تغییر و از حالت قطبی به حالت شبکه‌ای تبدیل شده است. پیشرفت فناوری، کاهش شکاف درآمدی، دانش مردم، توجه به محیط زیست به عنوان یک پارامتر جهانی و ویژه، مهندسی رفتار مشتریان صنعتی و غیره عوامل حرکت به سمت بازاریابی در بازارهای صنعتی مورد نظر هستند.

 

برچسب: 

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.