زمینه فعالیت مشتری
این شرکت نمایندگی رسمی برند ایتالیایی متالورک را در تهران داشت و واردات تجهیزات پنوماتیک مانند انواع جک ها ، شیر برقی ، تجهیزات هوای فشرده و … را از این شرکت ایتالیایی بر عهده داشت.
مساله پیش روی این شرکت در زمینه بازاریابی و فروش
مساله اصلی این شرکت ورود به بازار و توسعه بازار و در نهایت افزایش فروش بود، در حوزه تجهیزات پنوماتیک برندهای مختلفی مانند smc و فستو و … و برند متالورک ناشناخته تر بود و نیاز بود تا در بازار آگاهی برند نسبت به محصولات این شرکت ایجاد شود.
نتایج پروژه
در شروع همکاری ، ما تحقیقات بازار گسترده ای در مورد بخش های بازاری که این شرکت می تواند محصولات را به آن ها عرضه کند انجام دادیم و در این زمینه بخشبندی بازار جامعی برای این شرکت انجام شد که عبارتند از :
- تولید کنندگان خودرو
- سازنده دستگاه های صنایع غذایی و بسته بندی
- خرده فروشان تجهیزات پنوماتیک
- صنایع غذایی و لبنی
- گروه صنایع کاشی و سرامیک
- شرکت مجری پروژه های EPC ابزاردقیق و اتوماسیون
- و …
سپس در کل بازار رقبای این شرکت مشخص که در هر بخش بازار کدامیک از رقبا قوی تر بودند که برندهای پنوماتیک زیر در بازار ایران وجود داشتند :
- فستو
- SMC( ژاپن)
- برندهای چینی
- OMRON
- کاموزی
- بونوزی BONESI
- برند تایوانی
- بادران
- پارس نیوماتیک
- و …
سهم بازار هر یک از رقبای شرکت در این بازارها در این تحقیقات مشخص شد که 56 درصد کل بازار تجهیزات پنوماتیک در ایران در دست شرکت فستو ( برند آلمانی ) است که کارخانه ای هم در ایران به همین نام دارد و 17 درصد در اختیار برندهای چینی و ارزان قیمت است. سپس برای تعیین بازار هدف توسط نیروهای دوتاک تست بازار انجام داده شد که مشخص شد بهترین بازار هدف برای این شرکت ، تولید کننده های خودرو و سپس داروسازی است.
و شرکت ما شروع به بازاریابی و فروش در این دو بازار هدف کرد و در این زمینه در بازارهای هدف مورد نظر فروش قابل ملاحظه ای انجام شد.
مجموعه دوتاک از سال 1389 در زمینه بازاریابی و فروش صنعتی یا B2B فعالیت نموده و به شرکت ها و کارخانجاتی که محصولات یا خدمات صنعتی دارند، به صورت تخصصی سه دسته خدمات زیر را ارائه می دهد:
1- مشاوره بازاریابی و فروش 2- انجام صفرتاصد فروش 3-آموزش بازاریابی و فروش
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.