فروش و بازاریابی محصولات صنعتی
  • زمینه فعالیت مشتری

    این شرکت نمایندگی رسمی برند ایتالیایی متالورک را در تهران داشت و واردات تجهیزات پنوماتیک مانند انواع جک ها ، شیر برقی ، تجهیزات هوای فشرده  و … را از این شرکت ایتالیایی بر عهده داشت.

  • مساله پیش روی این شرکت در زمینه بازاریابی و فروش

    مساله اصلی این شرکت ورود به بازار و توسعه بازار و در نهایت افزایش فروش بود، در حوزه تجهیزات پنوماتیک برندهای مختلفی مانند smc  و فستو و …  و برند متالورک ناشناخته تر بود و نیاز بود تا در بازار آگاهی برند نسبت به محصولات این شرکت ایجاد شود.

  • نتایج پروژه

    در شروع همکاری ، ما تحقیقات بازار گسترده ای در مورد بخش های بازاری که این شرکت می تواند محصولات را به آن ها عرضه کند انجام دادیم و در این زمینه بخشبندی بازار جامعی برای این شرکت انجام شد که عبارتند از :

    • تولید کنندگان خودرو
    • سازنده دستگاه های صنایع غذایی و بسته بندی
    • خرده فروشان تجهیزات پنوماتیک
    • صنایع غذایی و لبنی
    • گروه صنایع کاشی و سرامیک
    • شرکت مجری پروژه های EPC ابزاردقیق و اتوماسیون
    • و …

    سپس در کل بازار رقبای این شرکت مشخص که در هر بخش بازار کدامیک از رقبا قوی تر بودند که برندهای پنوماتیک  زیر در بازار ایران وجود داشتند :

    • فستو
    • SMC( ژاپن)
    • برندهای چینی
    • OMRON
    • کاموزی
    • بونوزی BONESI
    • برند تایوانی
    • بادران
    • پارس نیوماتیک
    • و …

    سهم بازار هر یک از رقبای شرکت در این بازارها در این تحقیقات مشخص شد که 56 درصد کل بازار تجهیزات پنوماتیک  در ایران در دست شرکت فستو ( برند آلمانی ) است که کارخانه ای هم در ایران به همین نام دارد و 17 درصد در اختیار برندهای چینی و ارزان قیمت است. سپس برای تعیین بازار هدف توسط نیروهای دوتاک تست بازار انجام داده شد که مشخص شد بهترین بازار هدف  برای این شرکت ، تولید کننده های خودرو و سپس داروسازی است.

    و شرکت ما شروع به بازاریابی و فروش در این دو بازار هدف کرد و در این زمینه در بازارهای هدف مورد نظر فروش قابل ملاحظه ای انجام شد.