اجرا و پیاده سازی فروش شخصی

اجرا و پیاده سازی فروش شخصی در شرکت های صنعتی :

یکی از مهمترین ابزارهای ارتباطی و ترویجی در بازاریابی صنعتی فروش شخصی می باشد زیرا در بازارهای صنعتی ( B2B)  حجم معاملات در مقایسه با بازارهای مصرفی بسیار بالا بوده و نیازمند مذاکرات پیچیده و طولانی بین خریدار و تامین کننده است و در این بین نیروهای فروش زبده و حرفه ای می توانند نقش موثری در انجام فروش شخصی داشته باشند.

فروش شخصی به معنای : فروش توسط نیروهای فروش و یک جریان دوطرفه از ارتباطات بین یک مشتری احتمالی یا واقعی و یک نیروی فروش را در بر می گیرد. به همین دلیل وظایف نیروهای فروش در بازارهای صنعتی اهمیت دوچندانی دارد اما متاسفانه در شرکت های صنعتی اینکار یا انجام نمی شود یا به شکل ناقص و توسط افراد فنی شرکت ها اجرا می گردد که هیچ دانشی در زمینه بازاریابی و فروش ندارند. این امر در میان شرکت های صنعتی متوسط و بزرگ نیز دیده می شود.

با جستجوی مختصری در بین شرکت های فروش و بازاریابی متوجه خواهید شد که هیچیک از آنها به طور عملی فعالیت فروش شخصی را انجام نمی دهند و صرفا در زمینه مشاوره فروش هم به شرکت های مصرفی و هم به شرکت های صنعتی فعالیت می کنند در حالی که فروش صنعتی با فروش مصرفی متفاوت بوده و همچنین شرکت های صنعتی نیازمند یک بازوی اجرایی برای فروش محصولات و خدمات خود هستند و صرف مشاوره نمی توانند مشکلات خود را در این زمینه برطرف نمایند.

در همین راستا شرکت بازاریابی و فروش صنعتی دوتاک ، خدمات فروش شخصی را به صورت کاملا عملی و توسط نیروهای آموزش دیده و مجرب خود برای شرکت های صنعتی مختلف اجرا نموده است که نتایج مثبتی برای آنها بهمراه داشته است. کلیات فرآیند فروش طراحی شده توسط گروه دوتاک به شرح زیر می باشد.

  1. بخشبندی بازار
  2. تعیین بازارهدف
  3. مشتری یابی
  4. آغاز رابطه
  5. تعیین صلاحیت مشتری
  6. معرفی فعالیت
  7. غلبه بر مخالفت ها
  8. نهایی کردن فروش
  9. خدمت رسانی به مشتری    

در صورت نیاز به خدمات گروه دوتاک در زمینه فروش شخصی با ما تماس حاصل فرمایید.

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.